Winkelwagen
Winkelwagen

    Er staan geen artikelen in het winkelwagentje

Pepernoten in karamelfudge

Pepernoten in karamelfudge

Pepernoten in karamelfudge

Wat is de kostprijs van het product? Hoe komen we aan een startkapitaal? Welk goede doel gaan we steunen? Allemaal vragen die te horen zijn in de groepen 5,6,7 en 8. In het nieuwe Jeelo-project worden de kinderen uitgedaagd een bedrijf te starten en geld te verdienen. 

De kinderen gaan via een echte webshop producten verkopen. In deze tijden van een mogelijke lockdown is online verkoop natuurlijk een slimme oplossing. De naam is gekozen, het logo ontworpen en pepernoten zijn het eerste product dat in de verkoop gaat. Ook hebben de kinderen bedacht dat een deel van de opbrengst naar het goede doel gaat: Het Rode Kruis.  
Voordat het zover is, moeten er nog heel veel gedaan worden zoals teksten schrijven, ingrediënten kopen, kost- en verkoopprijs berekenen. Hiervoor is Kwintijn Online opgedeeld in verschillende afdelingen die met elkaar moeten samenwerken.

Wat een bedrijvigheid levert dat op! Alle kinderen zijn enthousiast aan het werk en tussen de afdelingen wordt druk overlegd. De geur van versgebakken pepernoten maakt het helemaal compleet, zeker als we daarna ook nog de eerste testproductie mogen proeven. Choco-pepernoten, rode pepernoten, karamelfudge pepernoten...Dit gaat helemaal goedkomen met de verkoop. We kunnen niet wachten tot de site online is en de eerste bestellingen het bedrijf binnenkomen.